Pagina's

maandag 17 oktober 2011

Waar is mijn vakantie?!

Zoals er al in de titel staat: WAAR IS MIJN FUCKING VAKANTIE GEBLEVEN?! We hebben al drie dagen (volle) dagen vakantie en die drie dagen heb ik mijn leerboeken alleen maar aangeraakt. Iets wat je absoluut niet hoort te doen in de vakantie! Maar die tentamens leren zichzelf niet en maken zichzelf ook niet. Helaas pindakaas, maar dat is de harde waarheid. Iedere examenklasser... correctie: iedere verstandige examenklasser zit nu te leren voor de tentamens van na de vakantie. Met luide muziek, veel papier, verkrampte handen en bloed, zweet en tranen. Ik heb mijn hand zo goed als kapot geschreven en ik ben nog niet eens op de helft. Geschiedenis was zo lang. Ik heb tweeëntwintig kantjes geschreven. Nu is aardrijkskunde aan de beurt, daarna Engels en wiskunde. Daarna moet ik een discussie voorbereiden. Daarna kan ik een beetje ontspannen, want ik heb vier dagen vrij daarna en dan kan ik voor kunstgeschiedenis leren en voor frans. En voor het franse tentamen heb ik ook nog twee dagen de tijd. Dus dat komt wel goed denk ik. Dus, tips? Ik doe mijn best!

  1. Begin van te voren al samen te vatten, een half uurtje per dag een week van te voren (voor de vakantie), dan kun je in de vakantie langer ontspannen.
  2. Doe heel erg je best en vat zelf dingen samen! Dan onthoud je het veel beter dan wanneer je van iemand anders een samenvatting krijgt.
  3. Las altijd een pauze in tussendoor voordat je net als ik een gestoorde geleerde wordt met barstende koppijn.
  4. Ga een uurtje naar buiten per dag voor frisse lucht voor je brein: uurtje wandelen, mee boodschappen doen etc.
  5. Spreek met een mede examenklasser af om samen een vak te leren.
  6. Slaap goed en werk niet tot laat door.
  7. Zet je wekker zodat je niet tot twaalf uur in je nest ligt, dan heb je langer de tijd. Vierentwintig uur kan soms veel te weinig zijn.
  8. Panikeer niet als het niet lukt! Leg het weg en kijk er later weer naar of vraag iemand om hulp!
Dat was het. Heb je zelf nog tips? Ik hoor ze heeeeeeeeeel erg graag! Adieu! x Joyce

Geen opmerkingen:

Een reactie posten