Pagina's

dinsdag 18 oktober 2011

Mijn sociale leven belde, of ik ook iets kwijt was.

Vakantie.
Elke keer het hoogtepunt van het trimester/periode. Voor de meeste mensen.
Zoals Joyce al heeft verteld, zit zij in de boeken, en dan heb je nog mensen als ik, die gewoon in de vakantie niemand hebben om mee af te spreken. Reden?
Mijn beste vrienden zitten allemaal in havo 5 en moeten dus de hele vakantie leren. Tja.
Het geeft mij weer de mogelijkheid om ook wat dingetjes voor school gedaan te krijgen, zoals het samenvatten van een paar vakken voor na de vakantie en het lezen van een boek voor Nederlands, want ja, die leesverslagen liggen niet kant en klaar op de deurmat. Nou ben ik vast niet de enige die hier last van heeft, dus voor de andere eenzame mensen op deze aardbol, die net als ik met smart wachten op de dag dat ze weer lekker de deur uit kunnen, zijn hier wat 'tips'.

  • Hoe nerdy het ook is, doe wat dingen voor school. Dan hoef je dat na de vakantie niet te doen en kun je dan ook nog lekker rustig aan doen. 
  • Maak nieuwe vrienden. Een tip die ik zelf nooooit opvolg, maar wel altijd geef. Ik ben namelijk nogal een failure op het gebied van vrienden maken.
  • Doe iets creatief. Ga tekenen, schrijven, dichten of whatever. Als je maar een bezigheid hebt.
  • Doe spelletjes op je laptop/playstation/wii/een ander ding. Daag je broer(tje) uit en wordt de beste in het huis in spelletjes als GTA, Call of Duty en veel meer.
  • Lees een boek. Dat zeg ik ook altijd tegen mijn game-verslaafde broertje als ie zich verveelt. 
  • Ga in je uppie naar de film. Het klinkt triest (en is het ook wel een beetje) maar als je die ene film zo graag wil zien en hij draait nog maar een paar dagen, laat je dan niet stoppen door het feit dat je niemand hebt om mee te gaan. 
  • Download een heleboel films en ga die kijken. Nutteloos, maar superleuk. 
xoxo
Jelena

Geen opmerkingen:

Een reactie posten