Pagina's

dinsdag 11 oktober 2011

Verslapen, dat doe ik echt nooit!

Dat zeg ik wel eens. Eigenlijk zeg ik het regelmatig. het overkomt me ook bijna nooit. Misschien één keer per schooljaar. Nou, dat was vandaag dus. Heb ik dat ook maar weer gehad.
Meestal sta ik om 20 over 6 op (mijn wekker gaat om 15 over 6). Dit keer ben ik weggedommeld en werd ik pas om 20 voor 7 wakker en laat me je dit vertellen, ik ben nogal iemand van de uitgebreide ochtendrituelen.
Verslapen levert meestal een aardige dosis stress op. Je moet alles in een sneller tempo doen, dus van lekker langzaam wakker worden is geen sprake. Er zijn mensen die zijn kampioenen in verslapen, er zijn ook mensen die het nooit hebben, maar dan ook écht nooit.
Omdat het de meeste mensen wel eens overkomt, zijn hier een paar tips om het te voorkomen of de schade te beperken ;)
  • Zet je wekker op tijd, controleer het de avond van tevoren of ie wel goed staat.
  • Gebruik een luide wekker, niet een die zacht geluid maakt, dan slaap je er misschien makkelijk doorheen
  • Sla dingen over in je routine die je ook op school kunt doen (zoals make-up)
  • Als je wat verder van school woont, kun je wat sneller gaan fietsen, dan ben je waarschijnlijk nog wel op tijd op school
  • Doe je huiswerk altijd de dag van tevoren, niet op een ochtend. Als je je dan toch verslaapt, dan heb je ook niet nog eens een uurtje nakomen.
  • Neem iets met suiker mee voor de eerste les, voor een kick aan energie, mocht je een trage opstarter zijn zoals ik.
Misschien update ik dit bericht nog met andere tips, maar dit is het voor nu.

xoxo Jelena

1 opmerking: