Pagina's

zondag 16 oktober 2011

Apps, apps en nog meer apps.

Smartphones.
Het enige wat je nodig hebt om je hele sociale leven in stand te houden. Vroeger belde men, schreef men brieven of ging men bij elkaar op bezoek, maar tegenwoordig.
Nee, tegenwoordig hoeft dat allemaal niet meer. Bellen is vervangen door Twitter, brieven zijn vervangen door Whatsapp en elkaar bezoeken is vervangen door Skype en voor alles bestaat wel een app. Een spelletje hier, een organiser daar. In de zee van apps is het lastig om het kaf van het koren te scheiden. (mocht je niet weten wat dat betekent, dan raad ik een nederlands woordenboek-app aan)
Sinds vrijdag heb ik een HTC desire S en ik ben er superduperblij mee, jaja. Ik doe de hele tijd niks anders dan met dat ding prutsen en ontdek nog elke minuut een leuke app of functie op dat ding. Het leven is ineens een stuk makkelijker.
Hieronder een lijstje met mijn must-have apps. Deze zijn allemaal voor Android, dus ik weet niet of je ze ook op iPhone of Blackberry of wat voor toestel dan ook kunt krijgen.

  • Drinking water. Deze Engelstalige app is je persoonlijk coach als het op genoeg water drinken aankomt. Geef aan hoeveel je per dag wilt drinken, binnen welke tijd en je mobiel piept als de app vindt dat je water moet gaan drinken. Superhandig voor mensen zoals ik, die het altijd weer vergeten. 
  • Advanced task killer. Deze wederom Engelstalige app geeft een overzicht van apps die aanstaan. Met een paar tikjes op het beeldscherm van je toestel kun je bepalen welke apps er moeten worden uitgeschakeld. Handig als je batterij wilt besparen. 
  • KPN mb meter. Voor de mensen met internet in hun bundel. Schakel de app in en hij houdt voor je bij hoeveel mb je op die dag al hebt gebruikt, hoeveel dat is van je maandbundel en hoeveel je totaal en gemiddeld al hebt gebruikt. 
  • Huiswerk. Ja, de app het gewoon 'huiswerk'. Met deze app heb je alles wat een normale schoolagenda heeft, allemaal in je smartphone staan. Maak vakken aan, geef ze een kleur en vul vervolgens je rooster in. Je kunt huiswerk toevoegen, afvinken en toetsen instellen. Tevens is er de mogelijkheid om de vakanties in te voegen.
  • Whats App. Niet te missen op welke smartphone dan ook. Sms'en via het internet. Het is snel, makkelijk en overzichtelijk. Al je contacten met whatsapp worden meteen weergeven en gesprekken beginnen is supersimpel. 
  • Nu.nl. Ik heb deze app ook op m'n iPod Touch, dus hij is sowieso verkrijgbaar voor Apple-toestellen. Het is een simpele app waarmee je op de hoogte blijft van het laatste nieuws. Kan nooit kwaad, toch? 
  • Twitter/Tweetdeck. Op elke smartphone hoort naar mijn mening twitter of tweetdeck of een andere app thuis waarmee je kunt tweeten. Ik ben een zware verslaafde, ook al tweet ik zelf niet veel, ik houd ervan om andere mensen te volgen. Je zou het ook stalken kunnen noemen. Hoe dan ook, onmisbaar.
Wat voor phone hebben jullie? Laat het ons weten. 
Weet je nog een toffe app? Leave it below, ik kan altijd meer gebruiken ;)

xoxo Jelena
PS. vanavond kun je een filmreview verwachten!
PPS. Volg mijn nieuwe blog, waar ik een verhaal op post: http://justamythstory.blogspot.com 

1 opmerking:

  1. android aanraders:

    - 4shared kun je gratis plaatjes downloaden,, hij kent ze alleen niet állemaal...
    - doodle jump
    - Soundhound, neurie / zing / etc een liedje, in de meeste gevallen herkent hij het
    - littlephoto, fotobewerker
    - wordfeud, het bekende scrabblespelletje

    X

    BeantwoordenVerwijderen